Chládek: Inkluze je obousměrná cesta

Inkluze musí být nastavena pro všechny děti, které to potřebují, a může jít o obousměrnou cestu. Praktické a speciální školy pak mají být doplňkem hlavního vzdělávacího proudu. Řekl to ministr školství Milan Chládek pořadu České televize Interview dne 21. ledna 2015.

 

 

„Každé dítě s handicapem má právo být v hlavním vzdělávacím proudu, ale potřebujeme k tomu mít podmínky – asistenty, vybavení, pomůcky… atd.“, uvedl.Podle něj se často směšují speciální a praktické školy. U speciálního školství se mnohdy jedná o těžké případy dětí, které by běžná škola nebyla schopna vzdělávat spolu s ostatními.

 

Novela zákona pak neznamená zrušení praktických a speciálních škol. „Naším cílem je, aby velká část dětí (těchto škol), které na to mají, byly v tom hlavním vzdělávacím proudu“, dodal Chládek. Netýká se to jen tělesně a mentálně postižených dětí, ale i některých skupin obyvatel, které jsou předčasně vylučovány z hlavního vzdělávacího proudu.

Novela řeší to, aby z něj neodcházely děti, které nově nastupují do škol. Při novém způsobu zařazení dítěte do typu školy tak bude vždy vyžadováno stanovisko psychologa, u těžkých postižení i odborný zdravotnický posudek a informovaný souhlas rodičů.

 

Povinná předškolní výchova

Roli v inkluzivním vzdělávání bude podle ministra hrát také plánované zavedení povinného posledního roku předškolního vzdělávání od 1. 9. 2016, a to ve třech variantách: povinné předškolní vzdělávání v mateřské škole, v přípravné třídě základní školy nebo formou domácího vzdělávání podle rámcového vzdělávacího programu.

 
 

Informační bulletin

Pravidelný bulletin se souhrnem zajímavostí a informací z oblasti rodiny
Chci se odhlásit z odběru

Probíhá anketa

Myslíte si, že město České Budějovice je přátelské rodině?

V rámci článku: O projektu

Hlasovat